Nowe informacje na temat gogli Pimax 8K.

Chińska firma Pimax uaktualniła swoje plany dotyczące długo wyczekiwanych gogli wirtualnej rzeczywistości Pimax 8K. Jeszcze w tym miesiącu określana jako M1, przedprodukcyjna wersja urządzenia trafi do 10 zaufanych osób, którzy w ubiegłym roku wsparły projekt headsetu podczas zbiórki crowdfundingowej. Jeżeli testerzy dadzą „zielone światło” w czerwcu ruszy wysyłka pierwszych egzemplarzy zamówionych na Kickstarterze.

W najnowszym komunikacie czytamy także, iż twórcom headsetu udało się jak dotychczas uzyskać stabilny współczynnik odświeżania ekranu na poziomie 80 Hz. Ich celem nadal jest 90 Hz, jednak jeżeli się to nie uda fundatorzy otrzymają gogle z wyświetlaczem pracującym z częstotliwością 80 herców. Problem ten nie dotyczy modelu Pimax 5K, który prawdopodobnie nie trafi do seryjnej produkcji, bowiem można było go zakupić wyłącznie na Kickstarterze.

Jeżeli chodzi o kontrolery ruchowe Pimaxa egzemplarze robocze (prototyp V1) będą gotowe na przełomie czerwca i lipca. Wersja konsumencka zadebiutuje w czwartym kwartale tego roku.

Ponadto obecnie testy wewnętrzne przechodzi autorski system śledzenia Pi-tracking. Firma poinformowała również o współpracy z partnerami w zakresie modułów. Na tę chwilę priorytetem są moduły śledzenia rąk i oczu. Udoskonalany jest także pasek podtrzymujący gogle na głowie w celu uzyskania lepszej ergonomii.

Pimax 8K to w tej chwili najbardziej wyczekiwany model gogli wirtualnej rzeczywistości. Ich twórcom w ubiegłym roku udało się uzbierać na Kickstarterze kwotę przekraczającą 4,2 miliona dolarów, bijąc tym samym rekord w kategorii projektów VR ustanowiony 5 lat wcześniej przez pierwszą deweloperską wersję gogli Oculus Rift (DK1).

Pimax 8K

Sukces chińskiej firmy wynika z wyjątkowo wysokich parametrów headsetu znacząco odbiegających od podobnych urządzeń dostępnych obecnie w sprzedaży. Pimax 8K może pochwalić się podwójnym ekranem CLPL (LED) o rozdzielczości 3840×2160 oraz soczewkami pozwalającymi na oglądanie wirtualnej rzeczywistości w 200 stopniach. Dla porównania konsumenckie wersje gogli Oculus Rift oraz HTC Vive posiadają wyświetlacze o rozdzielczości 2x 1080×1200, przy czym ich zasięg pola widzenia wynosi jednie ok. 110º.