W Berlinie podczas targów IFA 2015 firma Razer zapowiedziała uruchomienie w niedługim czasie procedury składania pre-orderów na udoskonaloną, kolejną wersję gogli wirtualnej rzeczywistości należących do projektu OSVR (Open Source Virtual Reality). Formularz pozwalający złożyć zamówienie przedpremierowe zostanie uruchomiony już 1 października 2015 roku.

Sprzedawane dotychczas w ramach projektu deweloperskie wersje urządzenia o nazwie OSVR Hacker Dev Kit (v1.1 i v1.2), nazwane zostały w ten sposób ze względu na możliwość częściowej konfiguracji parametrów headsetu. Podobnie sprawa wyglądać będzie w przypadku kolejnego prototypu (v1.3). Klient otrzyma możliwość wyboru m.in. optyki oraz ekranu, a dodatkowo poprzez port USB podepnie współpracujące z zestawem akcesoria takie jak np. kontroler Leap Motion, pozwalający na przeniesienie ruchów dłoni do wirtualnej rzeczywistości.

OSVR dev kit2

Nowy OSVR HDK w porównaniu do pierwowzoru otrzyma kilka znaczących usprawnień, wśród których znajdzie się opcja regulacji soczewek dla osób noszących okulary oraz nowy 5,5-calowy wyświetlacz Full-HD 120 Hz OLED. Wysyłka HDK w wersji v1.3 powinna nastąpić jeszcze w październiku. Podstawowa wersja urządzenia sprzedawana będzie w cenie 299 dolarów.

Zmianom ulegnie również oprogramowanie dla headsetu, które od teraz wspierać będzie technologię Nvidia GameWorks VR. W ubiegłym miesiącu do współpracy z OSVR dołączył Intel, który spróbuje wprowadzić do ekosystemu technologię wykrywania głębi Intel RealSense, potrafiącą rozpoznawać ruchy, gesty, komendy głosowe, a nawet rysy twarzy.

Ponadto pomysłodawca ekosystemu OSVR, firma Razer, ogłosiła kolejne 65 firm, które dołączyły do projektu. Wśród nich znalazły się (w kolejności alfabetycznej): A4VR, Aboard the Looking Glass, Aerys, Android, Windows, OSX, Linux, The Bar L’Atelier, Basemark, BCAA, BlueFrog Robotics, Bnome, Box, Boost VC, CaptoGlove, Climax Studios, DailyVR World, DeepStreamVR, Erogneers, Lab3, Fallen Planet Studios, FIERY THINGS, Fire Panda, F/LAT, Glue Engine, Hendesehane, Immersive Entertainment, Infinity Augmented Reality, inMotionVR, itch.io, Jimbomania, Kraken Realtime, Legacy Games, Legendary VR, Mindemia, Minecrift, Motion Reality, Inc., Neomancer LLC, NeuroDigital Technologies, Oasis VR, Omnifnity, Overpower Studios, Q42, One Unify, RJ360VR, Schell Games, Selvz’s SmartVR Platform, Serious Simulations, SpheresVR, Surprise Attack Games, Surreal, Pixelboom, Terranovita, Tiny Bull Studios, Toxic Games, TREEHOUSE, Ultrabox, Unibrain Technologies, Vicator, VR Nerds, VR Philippines, VRARlab, vrAse, Vrideo, Woojer, XAP Electronics, YoutopiaVR, oraz YouVisit.

Open Source Virtual Reality jest projektem mającym na celu przyśpieszenie rozwoju technologi wirtualnej rzeczywistości oraz wyznaczenie standardów dla urządzeń i akcesoriów VR. Inicjatywa obejmuje zarówno oprogramowanie jak i gogle VR. Według szefa Razer, OSVR ma być tym dla wirtualnej rzeczywistości, czym dla telefonów komórkowych jest Android. Zgodnie z ideą firma Razer upublicznia każdy szczegół gogli OSVR oraz publikuje oprogramowanie na zasadach open-source, dzięki czemu każdy programista ma możliwość przyczynienia się do rozwoju projektu lub stworzenia własnej wersji sterowników.