Gogle z serii Windows MR jeszcze w tym roku z dostępem do treści SteamVR.


Aktualizacja (3.10.2017): Microsoft poinformował, iż planowane wsparcie SteamVR dla gogli Windows MR nadejdzie jeszcze w tym roku. Począwszy od dziś deweloperzy otrzymali dostęp do Windows Mixed Reality SteamVR w wersji „preview” umożliwiającej testowanie aplikacji na nowej platformie.


Oryginalna treść (4.09.2017): Kilka dni temu informowaliśmy, że gogle z serii Windows Mixed Reality będą mogły odtwarzać VR-owe treści dostępne w cyfrowym sklepie Steam. Wprowadzenie obsługi SteamVR nie nastąpi jednak w dniu premiery platformy Microsoftu.

Według niemieckiego serwisu Computer Base przedstawiciel Microsoftu – Greg Sullivan – wyjaśnił podczas berlińskich targów IFA 2017, iż prace nad wsparciem dla SteamVR zostały dopiero niedawno rozpoczęte. Co za tym idzie nie był w stanie podać nawet przybliżonego terminu, w którym mogłoby to nastąpić.

Producenci gogli z serii Windows Mixed Reality powoli przygotowują się do premiery swoich modeli headsetów. Pierwsze z nich zadebiutują 17 października wraz z dużą aktualizacją systemu Windows 10 o nazwie Fall Creators Update.

  • Bahus

    Chyba najważniejsza wiadomość jaką można było przekazać. No to na razie pięknie dziękuję za MR bez zaplecza softwareowego. Czas poczekać co się z tego rozwinie.

    • Yelon

      Dokładnie nie ma co się śpieszyć. Trzeba poczekać po pierwsze na recenzje poszczególnych gogli, a po drugie na Steam. Jakoś nie uśmiecha mi się kupowanie w Microsoft Store.

  • Maciej Soinski

    Zapewne taki był plan od opoczątku. Chcą najpierw trochę użytkowników przyzwyczaić do Microsoft Store. I tak jest doborze, bo za Ballmera mielibyśmy pewnie próbę wymuszenia korzystania wyłącznie z Microsoft Store.