Google Street View VR

Potentat na brytyjskim rynku turystycznym – Thomas Cook Group – zamierza wykorzystać technologie wirtualnej rzeczywistości do promocji swoich usług. Firma na początek planuje udostępnić posiadaczom gogli Samsung Gear VR, możliwość obejrzenia wirtualnych wizytówek turystycznych, przed dokonaniem rezerwacji.

Firma Thomas Cook Group znana jest z wprowadzania na rynek różnych innowacji. Według nich tworzenie wirtualnych wizytówek atrakcji turystycznych, hoteli oraz restauracji pomoże ich klientom dokonać bardziej świadomego wyboru spędzenia swojego urlopu.

Pomysł pod hasłem „Look before you book”, czyli obejrzyj zanim zarezerwujesz, pierwszy raz zaprezentowano w sierpniu bieżącego roku w centrum handlowym Bluewater w Stone w hrabstwie Kent w Wielkiej Brytanii. 360-stopniowy materiał filmowy można było obejrzeć przy użyciu gogli Oculus Rift w wersji DK1. Doświadczenie umożliwiało przelot helikopterem nad Manhatanem, spacer brzegiem basenu w resorcie Sentido na Rodos oraz zwiedzenie restauracji SunConnect na Cyprze. Kampania wzbudziła duże zainteresowanie i firma już teraz planuje poszerzyć akcję o nowe dema oraz zwiększyć liczbę miejsc, w których będzie można je obejrzeć.

Podobny pomysł planuje realizować polska firma Destinations VR, która we współpracy z siecią hoteli Radisson Blu, stworzyła aplikację wirtualnej rzeczywistości, przedstawiającą wizualizację budowanego obiektu hotelowo-apartamentowego Radisson oraz interaktywną wycieczkę po nieistniejącej jeszcze inwestycji. W przyszłości, klienci będą mogli obejrzeć dzięki goglom VR dowolny pokój hotelowy i zarezerwować ten, który najbardziej odpowiada oczekiwaniom. Sieć Radisson planuje prezentować także inne obiekty za pomocą tego typu aplikacji.

  • Anna

    VR ma także coraz większe zastosowanie w Polsce. Nowa technologia sprawdza się już w niektórych zabiegowych dziedzinach medycyny, a tworzone są także aplikacje do leczenia fobii – wirtualna rzeczywistość wkroczy więc także na grunt psychologiczno-psychiatryczny.