Titanic VR wychodzi z wczesnego dostępu.

Irlandzkie studio Immersive VR Education, znane z dobrze przyjętego doświadczenia wirtualnej rzeczywistości Apollo 11 VR zabierającego użytkowników gogli VR na księżyc, opublikowało datę premiery swojego kolejnego VR-owego projektu edukacyjnego. Tym razem przeniesiemy się pod wodę, a konkretnie 3,8 km pod powierzchnię Oceanu Atlantyckiego, w miejsce gdzie w 1912 roku zatonął słynny pasażerski statek RMS Titanic.

Doświadczenie o nazwie Titanic VR zadebiutowało na Steamie pod koniec ubiegłego roku w formie wczesnego dostępu ze wsparciem dla gogli Oculus Rift i HTC Vive. W dniu 16 sierpnia ukaże się jego pełna wersja. Wkrótce planowana jest także premiera edycji dedykowanej konsolowym goglom PlayStation VR.

Aplikacja pozwala zwiedzić wrak legendarnego transatlantyka w trybie eksploracji zarówno od zewnątrz, jaki i jego wnętrza, a także wziąć udział w fabularyzowanej historii rozgrywającej się w niedalekiej przyszłości. Wcielimy się w niej w postać fikcyjnego dr Ethana Lyncha, profesora archeologii morskiej. Dzięki funduszom od tajemniczego inwestora wyruszymy na misję, która pozwoli odpowiedzieć na pytania pozostające od stulecia bez odpowiedzi.

Titanic VR oferuje także kilka dodatkowych misji polegających na ratowaniu zagubionego zdalnie sterowanego pojazdu, czy też czyszczeniu i konserwacji odnalezionych artefaktów. Wraz z premierą pełnej wersji otrzymamy dodatkowo animowane doświadczenie przenoszące nas do 1912 roku. Użytkownicy gogli będą świadkami kluczowych wydarzeń rozgrywających się na statku, które zobaczą z perspektywy osób ocalałych z katastrofy liniowca. Przeżyjemy także sam moment zatonięcia.

Titanic VR został sfinansowany na początku 2017 roku na Kickstarterze, gdzie jego autorom udało się pozyskać kwotę 57 tysięcy euro. Założyciel studia Immersive – David Whelan – liczy na sprzedaż przekraczającą 80 tysięcy kopii nowej aplikacji, co oznaczałoby powtórzenie wyniku jaki osiągnęło doświadczenie Apollo 11 VR.

Tytuł sprzedawany jest na Steamie w cenie 53,99zł.