Pomimo rozpoczęcia przedpremierowej sprzedaży pierwszej konsumenckiej wersji gogli Oculus Rift jeszcze przez jakiś czas najpopularniejszym PC-towym rozwiązaniem pozostanie drugi dev-kit Oculusa, który rozszedł się w liczbie około 120 tysięcy egzemplarzy. Producent headsetów obecnie zdecydowaną większość prac rozwojowych kieruje w stronę nowej edycji urządzenia i nie powinno to nikogo dziwić, jednak pozostaje niewiadomą jak długo posiadacze Oculus Rift DK2 będą mogli cieszyć się wsparciem Oculus VR. Nieco więcej w tym temacie ujawnił ostatnio Palmer Luckey.

Szef Oculusa odpowiedział na pytanie jednego z internautów podczas sesji AMA na Reddicie: „Chcemy kontynuować wsparcie dla DK2 jako narzędzia deweloperskiego tak długo jak to możliwe i z pewnością urządzenie będzie wspierane, aż do premiery CV1, ale długoterminowe wsparcie dla DK2 ma obecnie niższy priorytet, niż premiera Rifta.”

W październiku zeszłego roku oficjalnie zakończono sprzedaż Oculus Rift DK2. Była to druga i ostatnia edycja urządzenia stworzona specjalnie z myślą o twórcach gier i oprogramowania wirtualnej rzeczywistości, wydana przed długo wyczekiwaną konsumencką wersją Oculusa. Także w Polsce odnotowano duże zainteresowanie DK2 o czym świadczyć może fakt, że nasz kraj znalazł się na 20-tym miejscu na świecie pod względem liczby wysłanych egzemplarzy. Gogle sprzedawano od połowy 2014 roku w cenie 350 dolarów, do których w zależności od kraju adresata należało doliczyć koszty przesyłki oraz podatek.

Konsumencka wersja Oculusa, która zadebiutuje 28 marca znacznie różni się od drugiego „dev-kita”. Zmienił się m.in. system śledzenia ruchów głowy gracza. W Oculus Rift DK2 rolę tę spełnia kamerka podczerwieni, która musi być skierowana w stronę headsetu. W CV1 zastąpiona została sensorem stawianym w dowolnym miejscu w okolicy miejsca użytkowania headsetu, stąd obawa o brak kompatybilności pomiędzy systemami. Nie wiadomo również w tej chwili jak z DK2 współpracować będzie zapowiadany na drugą połowę tego roku bezprzewodowy kontroler Oculus Touch i czy w ogóle taka współpraca będzie możliwa.

Oculus Rift DK1 vs Oculus Rift DK2
DK1 vs DK2