Game Developers Conference (GDC) to ciesząca się dużą popularnością coroczna impreza skupiająca producentów gier komputerowych. Tegoroczna konferencja odbędzie się w dniach 2-6 marca w San Francisco i być może udzieli odpowiedzi na wiele kluczowych dla fanów wirtualnej rzeczywistości pytań. Oto krótkie podsumowanie tego czego możemy się spodziewać.

Project Morpheus

Project Morpheus

To właśnie rok temu podczas GDC firma Sony ujawniła projekt gogli VR dla konsoli Playstation 4 o nazwie Project Morpheus. Logicznym byłoby więc zaprezentowanie postępów jakie uczyniono na przestrzeni roku. Jest to bardzo prawdopodobne, gdyż Sony zapowiedziało panele dla deweloperów oryginalnie zatytułowane „Developing for Project Morpheus: An Update from Sony” oraz „Beyond Immersion – Project Morpheus and PlayStation”. Być może dowiemy się także coś więcej na temat premiery Morfeusza i ewentualnej ceny choć takie informacje spodziewane są raczej podczas czerwcowych targów E3.

Oculus Rift

Oculus Rift Crescent Bay

Twórcy Oculusa skupiają się przede wszystkim na technologii dźwięku przestrzennego dla gogli VR. Zapowiedziano panel dyskusyjny „Introduction to Audio in Virtual Reality”, podczas którego omówione zostaną postępy w dziedzinie dźwięku 3D w grach oraz sposoby implementacji technologii ‚VR Audio’, w celu zwiększenia wrażenia obecności w wirtualnym świecie w ‚doświadczeniach VR’ dla Oculus Rift. Jednocześnie należy się spodziewać prezentacji najnowszego prototypu Crescent Bay oraz mobilnych gogli Gear VR współtworzonych z firmą Samsung, których oficjalna premiera miała miejsce już w USA i niektórych europejskich krajach. Osobiście liczymy na nowe informacje odnośnie daty premiery i ceny pierwszej konsumenckiej (CV1) wersji gogli Oculus Rift.

AMD i nVidia

nvidia gtx980 maxwell

Z uwagą będziemy śledzić również informacje dobiegające od dwóch największych producentów kart graficznych. Zarówno nVidia (GeForce) jak i AMD (Radeon) zapowiedziały sesje, podczas których przedstawią swoje pomysły dotyczące usprawnieniom układów graficznych pod względem wyświetlania aplikacji przeznaczonych dla Virtual Reality.

Valve glNext i DirectX 12

Podczas imprezy zaprezentowany zostanie następca bibliotek graficznych OpenGL – Khronos glNext autorstwa Valve. glNext zapowiadane jest jako innowacyjne crossplatformowe API zaprojektowane dla nowoczesnych technik programistycznych oraz procesorów. Powinniśmy poznać także więcej szczegółów na temat najnowszego DirectX 12, który zadebiutuje wraz z premierą systemu Windows 10.

Będziemy śledzić najważniejsze wydarzenia Game Developers Conference 2015. Zapraszamy do subskrypcji naszych profili w serwisach Twitter oraz Facebook, gdzie prezentujemy najnowsze wydarzenia ze świata Virtual Reality.