Twórcy kontrolera Leap Motion, umożliwiającego sterowanie komputerem za pomocą gestów, ogłosili drugą edycję konkursu dla programistów z całego świata na najlepszą aplikację wykorzystującą wspomniane urządzenie. Łączna pula nagród podobnie jak przed rokiem wynosi 50 tysięcy dolarów, z czego ponad połowa przypadnie twórcom doświadczeń dla wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości (AR/VR).

Pierwsza edycja odbyła się na przełomie 2014/2015 roku i okazała się sporym sukcesem dla organizatorów. Wielu spośród 160 uczestników konkursu przygotowało doświadczenia dedykowane goglom VR, a wśród nich także trójka zwycięzców (zobacz zwycięskie projekty Leap Motion 3D Jam 2014).

Leap Motion 3D Jam 2015 rozpocznie się 28 września, natomiast do 9 listopada przyjmowane będą zgłoszenia konkursowe. Zwycięzców poznamy w styczniu. Osoby zainteresowane uczestnictwem odsyłamy do strony rejestracyjnej i regulaminu konkursu. Dodatkowo każdy z zarejestrowanych uczestników otrzyma 22% zniżkę (kod: 2YEARS22) na zakupy w oficjalnym sklepie Leap Motion.

Kontroler Leap Motion jest precyzyjnym sensorem wykrywającym z bardzo dużą dokładnością ruchy palców dłoni. Urządzenie pozwala na śledzenie nawet minimalnych ruchów, a w połączeniu z okularami VR takimi jak Oculus Rift, umożliwia przeniesienie naszych dłoni do środowiska wirtualnej rzeczywistości. Obecnie twórcy urządzenia pracuje nad nowym prototypem o nazwie kodowej „Dragonfly”, który będzie dedykowany rozwiązaniom „Virtual Reality”.

Widoczne powyżej nagranie powstało właśnie z wykorzystaniem niedostępnego jeszcze w publicznej sprzedaży prototypu. Leap Motion „Dragonfly” cechować się będzie znacznie większym zasięgiem pola widzenia oraz „większą niż HD” rozdzielczością. W porównaniu do poprzedniej wersji, urządzenie wyposażone zostanie w dodatkowy czujnik kolorów (RGB), który uzupełni możliwości obecnego czujnika podczerwieni. Twórcy mają nadzieję, że w przyszłości kontrolery będą montowane bezpośrednio na goglach VR i sprzedawane w zestawie.

  • HeLLoNejii

    Ja to uradzenie chciałbym w akcji zobaczyć podczas grania